Víte, že Brno plánuje středem města prorazit dálniční průtah a chce kvůli tomu bořit spoustu domů, třeba půlku ulice Traubovy? Ne? Tak teď už jo. Soudruzi z Brna se už za dávných dob komunismu inspirovali soudruhy z Prahy a vymysleli, že magistrála středem města musí být i v Brně.

Od té doby se to přepisuje z jednoho územního plánu do druhého. Neúspěšně jsme se snažili dostat ji z územního plánu z pozice občanů, z pozice zastupitelé budeme mít možnost daleko větší. Abychom všem zdůraznili, že to není sranda, ale že se to skutečně plánuje, pořádáme v úterý v 18 hodin cvičnou evakuaci a níže je k přečtení článek Jakuba Kořínka z volebních novin.

Video:

Pozvánka na cvičnou evakuaci:

10710853_1516060978637128_132216955801374878_nObyvatelé domů určených k demolici v ulicích Traubova (sudá č.) a Příční (lichá č.) se shromáždí v úterý 7. října v 18.00 u Památníku obětí holokaustu (nová černá krychle s vodopádem) na Náměstí 28. října.

Kufry s sebou! (max. 20kg/osobu)

Po trase plánované Brněnské magistrály nás provede urbanista a památkář Ing. arch Roman Čerbák. Odborník na dopravu a každodenní praktik v oboru územního plánování Ing. arch. Aleš Stuchlík vysvětlí význam stavby a její dopady. Na vaše dotazy budou odpovídat Matěj Hollan a Jakub Kořínek z hnutí Žít Brno, které chce Brněnskou magistrálu jednou provždy z Územního plánu města Brna odstranit.

www.brnenskamagistrala.czhttps://www.facebook.com/events/1485934588336258

Článek z našich novin:

Nechcu dálnici v centru Brna. Traubka je naše

Praha přemýšlí, jak se zbavit úděsné magistrály, Brno se ji chystá stavět.

Jednu věc víme. Až přijdeme na radnici, vypadne na nás ze skříně čtyřicet let starý kostlivec. Říká se mu teď eufemisticky Nová městská třída. V osmdesátých letech se jmenoval Autostráda – tehdy nešlo o hlasy voličů, takže se věci zvaly pravým jménem. Jde o dálniční průtah, který má vést prakticky středem města.

Pokud byste si mysleli, že tento typicky normalizační megaprojekt dávno vyšuměl, pohled do nedávno schválené Aktualizace územního plánu vás docela překvapí: je to tam, má to být široké asi jako Koliště a vést souběžně s ním, jen o pár domů dál, od Lužánek několik kilometrů až k Opuštěné ulici. Má se kvůli tomu zbourat kolem stovky kvalitních historických domů.

Neví o tom mnohdy ani lidé, kteří bydlí v domech určených k demolici, a například ani ti, kdo si před pár měsíci koupili nově zrekonstruované luxusní byty na rohu náměstí 28. října a Traubovy ulice. Projdete-li si Traubovu ulici, z níž má zbýt polovina, zjistíte, že většina soukromých domů je zrekonstruována, zatímco ty městské chátrají. Proč? Protože město ví o svém vlastním záměru tyto domy zbourat a postavit tady městskou dálnici.

Z primátora a jeho náměstka pro rozvoj města Ladi Macka odpověď na otázku, proč se to má stavět, nedostanete, a tak jsme za zdůvodnění vděčni lidové tvořivosti novinářů: „Nová městská třída ulehčí Kolišti“.

Neulehčí. Nesčetněkrát bylo ověřeno, že silnice auta neodvádí, ale přivádí. K újmě všech, včetně motoristů.

I kdybychom skončili v opozici a nepodařilo se nám v oblasti územního plánování prosadit nic jiného, chceme Brno jednou provždy zbavit alespoň tohoto strašáka.

Jakub Kořínek · ·