Hnutí Žít Brno navrhuje zjednodušení připravovaného systému rezidentního parkování. Namísto mnohými odmítaného složitého systému tzv. „květinky“, který by byl citelným zásahem do financí obyvatel, navrhuje Žít Brno zavedení jedné zóny v celém městě s výjimkou historického jádra.

„Kromě historického jádra, kde je potřeba parkování více regulovat, by celé město bylo jednou zónou. Rezidenti by tak po zakoupení parkovacího oprávnění mohli parkovat v celém městě. Systém by tak byl vstřícný ke všem Brňanům, kteří mají ve městě trvalé bydliště,“ nastínil náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan.

Přestože se objevují výhrady vůči zavedení rezidentního parkování nikdo nemůže zpochybnit, že v některých částech Brna se rezidentům parkuje obtížně. Velký tlak na zavedení rezidentního parkování vyvíjí například motorizovaní obyvatelé tř. kapitána Jaroše nebo z okolí filozofické fakulty, jak potvrzují veřejné debaty s těmito občany i jejich vystoupení na posledním zastupitelstvu.

„Chci, aby se v Brně rezidentům parkovalo dobře. Nejsem příznivcem zbytečných regulací, proto jsem po diskuzích s odborníky a právníky přišel na vedení města s návrhem na zavedení jedné velké zóny mimo historické jádro. Prozatím nemám podporu u některých koaličních partnerů, kteří se staví za tzv. „květinkový“ systém, kdy rezident za několik set korun ročně může parkovat pouze v okolí svého bydliště, ale všude jinde platí ve zpoplatněných dobách, jako by byl mimobrněnský návštěvník. To se pochopitelně setkává s velkou nevolí Brňáků,“ uvedl Hollan.

„Co je důležité a na tom budu trvat, že rezidentní parkování je obec oprávněna zavést pouze tam, kde jsou objektivní problémy s parkováním. Důvod pro rezidentní parkování musí být pouze a jenom dopravní, nikoliv finanční,“ zdůrazňuje Hollan

Čím méně lidí bude regulováno, tím lépe. Proto je ideálním řešením, aby rezidenti za parkování zaplatili jednou a mohli pak parkovat kdekoliv. Mimobrněnští návštěvníci města budou regulováni zpoplatněním parkování podle počtu hodin. Dále budou motivováni, aby využívali P+R parkoviště, parkovací domy, parkovali na místech bez vyznačení speciálních parkovacích zón (což bude většina Brna), nebo dojížděli příměstskou dopravou.

„Pokud by se v praxi ukázalo, že v některých nejvíce zatížených lokalitách, například na Veveří, to nestačí, mohou jednotlivá vedení městských částí přistoupit následně k zavedení přísnějších režimů. Zajistit parkování pro rezidenty je nejdůležitější. V tuto chvíli ale žádné relevantní údaje prokazující, že problémy si způsobují Brňané sami, nemáme,“ ukončil náměstek Hollan.

 

Záznam tiskové konference na FB Události Brno

Žít Brno · · Štítky: ,